تفاوت سیگاربرگ‌های دست ساز و ماشینی

تفاوت سیگاربرگ‌های دست ساز و ماشینی، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

تفاوت سیگاربرگ‌های دست ساز و ماشینی

سیگاربرگ بلند یا کوتاه! در واقع، در بیشتر موارد، موضوع سر این مورد است!

منظور فیلر سیگار است!

سیگارهای دست‌ساز معمولاً با پرکننده بلند، یک دسته (معمولاً سه یا چهار) برگ تنباکوی کامل و بریده شده ساخته می‌شوند که برای ایجاد یک شکل استوانه‌ای به هم حلقه شده‌اند. در بیشتر سیگارهای ماشینی، پرکننده کوتاه است و از ضایعات تنباکوی خرد شده و گاهی از ساقه‌های برگ‌های تنباکو ساخته می‌شود.

همه این‌ها برای لذت بردن شما از سیگار چه معنایی دارد؟

به نظر می‌رسد اولین حق ثبت اختراع برای ماشین نورد سیگار در سال ۱۸۸۳ یا ۱۸۸۸ باشد. مخترع به عنوان “اسکار همرستین” از نیویورک ذکر شده است. اسکار همرستین، که در هارلم یک خانه اپرا نیز افتتاح کرد، پدربزرگ اسکار همرستین دوم، غزلسرای معروف (راجرز و هامرشتاین زنگ می زنند؟) بود.

ماشین‌های تولید سیگار برای اولین بار در دهه ۱۹۲۰ در ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفتند. تا آن زمان تمام سیگاربرگ‌ها با دست ساخته می‌شد. همانطور که نیویورک تایمز در ۲۹ مارس ۱۹۱۳ گزارش داد، هامرشتاین بعداً ماشین را ارتقا داد. او می‌گوید که صرفه‌جویی بزرگی است، زیرا ساقه‌ها را قابل استفاده و خوشایند برای اسموک کردن می‌کند.

بنابراین، سیگارهای ماشینی در واقع ارزان‌تر از سیگارهای دست‌ساز معاصر خود هستند. این همان چیزی است که یک تولید کننده پیشرو کوبایی به نام Por Larrañaga را به واردات ماشین آلات در سال ۱۹۲۵ سوق داد. همانطور که قبلاً گفتیم، Por Larrañaga با وارد کردن ماشین‌های نورد و بسته بندی جدید از ایالات متحده به اولین کارخانه کوبایی تبدیل شد که سیگار را با ماشین تولید می‌کرد.

این ماشین‌ها تولید را افزایش دادند و هزینه سیگار را حدود ۲۵ درصد کاهش دادند. یک کارگر می‌تواند در دو هفته در مقایسه با سال‌هایی که برای آموزش یک غلتاننده طول می‌کشد، آموزش ببیند. در زمان ناآرامی‌های کارگری، حرکت به سمت اتوماسیون منجر به اعتصاب و تحریم توسط غلتاننده‌های سیگار شد و در نتیجه Por Larrañaga ماشین ها را پس داد.

کیفیت سوختن

بیایید فرض کنیم که یک سیگار دست‌ساز درجه یک معیار ما باشد. اجماع همیشه بر این بوده است که این نوع سیگار بر نمونه‌های ماشینی برتری دارند. دلایل بسیار قابل سنجشی برای آن اجماع وجود دارد. اجازه دهید برای وضوح بیشتر، موافق باشیم که طعم یک ویژگی ذهنی در سیگاربرگ است.

من ممکن است یک سیگار قوی با مقدار زیادی تنباکوی Ligero در آن دوست داشته باشم که یک برگ تنباکوی قدرتمند است و شما ممکن است چیز ملایم‌تری دوست داشته باشید، انتخای هر دوی ما برای سلیقه خودمان مناسب است. از نظر «کیفیت سوختن»، سیگار دست‌ساز که به درستی ساخته شده است، زمان سوختن طولانی‌تر و کندتر و دود خنک‌تری را می‌دهد. ویژگی مشترک سیگارهای ماشینی این است که سریع می‌سوزند و این اغلب به این معنی است که آن‌ها داغ می‌سوزند.

Wrapper لفاف یک سیگار دست ساز، دوباره، یک برگ تنباکو سالم و بریده شده است و کاملاً طبیعی. برگ قابل انعطاف است و به طور محکم به دور لایه میانی و پرکننده سیگار پیچیده می‌شود. لفاف دست‌ساز عموماً رطوبت کافی را از روغن‌های طبیعی خود حفظ می‌کند تا به آرامی و یکنواخت بسوزد.

یک سیگار دست‌ساز خوب روشن کنید. فرضا سیگار مورد علاقه من اشتون ESG است، روشنش کنید احتمالاً متوجه خواهید شد که سوختنی با وجود این واقعیت که مثلاً فقط نیمی از پا را آتش زده‌اید یکنواخت می‌شود. این یک سیگار خوش ساخت است. برگ لفاف به طور یکنواخت می‌سوزد و تقریباً در طی فرآیند اسموک، خود اصلاح می‌شود.

در لفاف‌های ماشینی، مواد تشکیل دهنده فقط تنباکو نیستند. در واقع، لفاف سیگاربرگ ماشینی اغلب منحصراً از مواد طبیعی ساخته نمی‌شود. دلیل آن این است که لفاف باید به اندازه کافی قوی باشد – یعنی به خصوص ظریف یا انعطاف‌پذیر نباشد – تا در برابر فشار و نیروی دستگاه مقاومت کند.

لایه پرکننده

آنچه که لفاف بسته‌بندی می‌کند نیز متفاوت است. همانطور که گفته شد، لایه پرکننده بلند و کامل به آرامی می‌سوزد. پرکننده کوتاه سریع‌تر می‌سوزد زیرا تمام آن قطعات کوچک که به هم چسبیده‌اند، با سرعت می‌سوزند.

فیلر کوتاه در اینجا همچنین می‌تواند حاوی کاغذ، مواد نگهدارنده و افزودنی‌های شیمیایی مختلف باشد تا سیگار بهتر بسوزد و طعمی ثابت ایجاد کند. برخی از سیگارهای ماشینی از پرکننده بلند استفاده می‌کنند، اما بیشتر آن‌ها از آنچه “HTL” یا برگ تنباکوی همگن نامیده می‌شود استفاده می‌کنند که مخلوطی از ضایعات تنباکو و یک چسب سلولزی است که برای نگه داشتن ضایعات در کنار هم استفاده می‌شود. این HTL اغلب از طریق یک اکسترودر قرار می گیرد که یک ورق – مانند کاغذ – ایجاد می‌کند که سازنده می‌تواند آن را به اندازه دلخواه برش دهد.

برخی از سیگارهای «دست‌ساز» توسط ماشین‌ها دسته‌بندی می‌شوند و با دست تمام می‌شوند، با لفاف توسط یک غلتاننده با تجربه استفاده می‌شود. این کار هنوز هم در کوبا انجام می‌شود.

تفاوت سیگاربرگ‌های دست ساز و ماشینی، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

در بیشتر موارد، فیلر موجود در سیگارهای دست‌ساز برای ایجاد یک نمایه طعم متمایز مخلوط می‌شود که این کار همانطور که در مقالات دیگر بحث کردیم، با رشد دقیق، فرآوری و انتخاب برگ‌هایی که مکمل یکدیگر هستند انجام می‌شود.

سال به سال، سیگارهای دست ساز ممتاز می‌توانند از نظر طعم کمی متفاوت باشند، اما مخلوط کن‌های اصلی این را تشخیص می‌دهند و از برگ‌های خاص استفاده می‌کنند تا تا حد امکان به طعم اصلی نزدیک شوند. به یاد داشته باشید، این یک محصول کشاورزی است که تحت تأثیر شرایط آب و هوایی و خاک قرار دارد.

لایه میانی

سیگارهای دست‌ساز دارای یک برگ میانی هستند که دوباره از تنباکوی کاملاً طبیعی ساخته شده است. یک خوشه برگ‌های پرکننده را جمع می‌کند و آن‌ها را در یک برگ بایندر (گاهی دو عدد) می‌پیچد. سپس، لوله دسته‌بندی شده به سمت یک تورکدور یا غلتاننده منتقل می‌شود. گاهی اوقات یک فرد هر دو کار را انجام می‌دهد.

در سیگارهای ماشینی، حداقل آن‌هایی که بهتر و گران‌تر هستند، دو برگ بایندر روی صفحه ماشینی قرار می‌گیرند که در آن بایندر بریده می‌شود. پرکننده کوتاه از طریق یک قیف می‌گذرد که در حین حرکت روی تسمه نقاله، مقداری از فیلر کوتاه از قبل اندازه گیری شده را به داخل بایندرها می‌ریزد.

در انتها لوله‌ها به اندازه بریده می‌شوند. سیگارهای ماشینی ارزان‌تر و پایین‌تر به روشی مشابه سیگار ساخته می‌شوند. ضایعات پرکننده به دستگاهی وارد می‌شود که میله‌های بلندی از پرکننده کوتاه ایجاد می‌کند. سپس توسط یک صفحه پیوسته از چسب پوشانده می‌شود. این فرآیند یک لوله مار مانند طولانی ایجاد می‌کند که در هر انتها به طول مناسب مهر و موم شده است. اگر تا به حال سوسیس تهیه شده را دیده‌اید، این کار نیز فرآیندی مشابه دارد.

واضح است که خبره‌ها معتقدند سیگارهای دست‌ساز ممتاز تقریباً از هر نظر نسبت به نمونه‌های ماشینی برتری دارند. با این حال، هزینه سیگارهای ماشینی به طور قابل توجهی کمتر از سیگارهای دست‌ساز است و شما هم احتمالاً سهم خود را از سیگارهای ماشینی مصرف کرده‌اید پس اگر نگرانی اصلی شما قیمت است، به انتخاب از سیگارهای ماشینی هم نگاهی بیندازید. بسیاری از آن‌ها واقعا طعم شیرینی دارند.

شما می‌توانید برای تهیه انواع سیگاربرگ به صورت آنلاین در وب سایت فروشگاه پاسارگاد تاباک یا بصورت حضوری آن را تهیه کنید.

1 دیدگاه دربارهٔ «تفاوت سیگاربرگ‌های دست ساز و ماشینی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا