گیاه تنباکو و درمان سرطان

گیاه تنباکو و درمان سرطان

آیا گیاه تنباکو  می تواند سرطان را درمان کند؟

یافتن عوامل ضد سرطان در داخل تنباکو ممکن است تصادفی بسیار عجیب به نظر برسد، اما برای محققان یافتن درمان در مکان‌های غیرمعمول , چیز عجیبی نیست.

محققان استرالیایی یک عامل بالقوه قوی برای مبارزه با سرطان را در یک منبع غیر محتمل کشف کردند : گیاه تنباکو 

گیاه تنباکو و درمان سرطان
گیاه تنباکو و درمان سرطان

گیاه تنباکو و درمان سرطان!

بسیاری از گیاهان دارای سیستم دفاعی در برابر آفات مهاجم هستند و از قدیم پزشکان و محققان به دنبال تجزیه و تحلیل این ترکیبات برای استفاده در صنعت دارویی بودند.این پست توسط همکاران ما حمایت می شود Wigs

به همین خاطر، محققان در این مطالعه از دانشگاه La Trobe در استرالیا تصمیم گرفتند, ترکیبات گیاهان تنباکو را به طور دقیق تر تجزیه و تحلیل کنند، با این وجود که از مدت‌ها قبل میدانستند که گیاه تنباکو  عملکرد دفاعی قوی تری را نسبت به بقیه گیاهان دارد .

اما از بین انواع گیاهان تنباکو , یگ گونه از بقیه گیاهان عملکرد دفاعی بیشتری از خود نشان می داد.
برای همین این گونه در دستور کار انالیز محققان قرار گرفت.
گونه ی  Nicotinia alata (تنباکوی بالدار یا تنباکوی یاس،  نام یک گونه از تیره بادنجانیان است . این گیاه بومی جنوب برزیل و شمال آرژانتین می باشد) ، که به دلیل زیبایی اش  یک گیاه تنباکوی زینتی به شمار می رود و به ندرت آن را استعمال میکنند،

یافتن عوامل ضد سرطان در داخل تنباکو ممکن است تصادفی بسیار عجیب به نظر برسد، اما برای محققان یافتن درمان در مکان‌های غیرمعمول , چیز عجیبی نیست.
برای مثال گیاه 
Curare  ( انواع گیاهان خانواده‌ی moonseed به‌ویژه Chondrodendron tomentosum که زهر مزبور را از آن می‌گیرند) را در نظر بگیرید، یک سم فلج کننده بسیار قوی و ترسناک بود , که سرخپوستان از آن  در نوک دارت برای فلج کردن شکار خود استفاده میکردند.

این گیاه در دوزهای کمتر، شل کننده عضلانی است که تا چند دهه پیش به طور گسترده در بیهوشی استفاده می شد. و همینطور به طور مشابه، دیگوکسین یکی از قدیمی ترین داروهای قلبی عروقی است که امروزه استفاده می شود, این دارو از گیاه دستکش روباهی که به گیاه Digitalis نیز معروف است , سرچشمه می گیرد که توسط ویلیام ویترینگ، پزشک و گیاه شناس انگلیسی در دهه ۱۷۸۰ مورد مطالعه قرار گرفت، این گیاه در قرن سیزدهم به عنوان ابزاری برای شکنجه استفاده می‌شد.

انجمن پاسارگادتاباک با مدیریت پدرپیپ ایران , ماسترو رحیمی عزیز
همیشه پیشرو در ترویج فرهنگ تدخین صحیح بوده… و با راه اندازی کمپین های نه به سیگار , نه به قلیان , نه به ویپ و…. همیشه دنبال آگاهی بخشیدن به جوانان ایران عزیز بوده و خواهد بود.

گیاه تنباکو و درمان سرطان!

محققان استرالیایی ممکن است از یک سنت قدیمی تر از آنچه که تصور می کردند استفاده کرده باشند.

 قرن ها قبل از اینکه خطرات ضد سلامتی تنباکو  به طور گسترده شناخته شود، سیگار کشیدن(استعمال تنباکو) به عنوان یک درمان برای انواع بیماری ها، به ویژه سیفلیس در نظر گرفته می شد . علاوه بر سیفلیس، تنباکو یک داروی عامیانه رایج برای طیف وسیعی از بیماری‌ها از جمله آسم، سردرد، نقرس، گرفتگی عضلات، بیماری زنانه و انگل‌های روده بود.

  فواید تنباکو چنان مورد تحسین قرار گرفت که به عنوان یک داروی شگفت انگیز یا حتی یک مقوی عمومی برای حفظ سلامتی شناخته شد.حتی در منابع تاریخی اشاره شده که  سرخپوستان آمریکا , قوانین اساسی برای  استفاده  منظم از  تنباکو داشتند.

به لطف بیوشیمی و تحقیقات اولیه پزشکان که نشان داده , استخراج داروی ضد سرطانی از گیاه تنباکو ممکن است در آینده ی نزدیک محقق شود.

 علم بیوشیمی استخراج فواید گیاه تنباکو را قابل دسترس کرده است , بطوریکه حتی پزشکان معاصر ما , هرگز تصور نمی‌کردند،گیاه تنباکو روزی سرطان را درمان کند.

گردآورنده و ترجمه : هرکول انجمن پیپ

 

3 دیدگاه دربارهٔ «گیاه تنباکو و درمان سرطان»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا