انتخاب پیپ اول!

انتخاب پیپ اول

انتخاب پیپ اول!

بسیاری از مصرف کنندگان فعلی پیپ به طور  اتفاقی شروع به پیپ کشیدن کرده‌اند و یک روز متوجه شدند که بدون دلیل روشنی یک پیپ کش باتجربه شده‌اند.

وقتی این سفر را شروع می‌کنیم، خرید پیپ  چالش انگیزترین قسمت است: اشکال و فرم ها، مواد و متریال ساخت پیپ و اندازه‌های بسیار. دهانی ولکانیت یا اکریلیک؛ پیپ  با و بدون فیلتر، با و بدون سیستم برای کاهش رطوبت. پرداخت و فینیش های صاف، سندبلاست، روستیک و حکاکی شده – هر کدام در اشکال مجسمه‌ای پیچیده یا آن‌هایی که تمایل به فرم سنتی دارند، همه و همه در برابر ما ظاهر می‌شوند. بدون چارچوب مشخص که به ما کمک کند تصمیم بگیریم، انتخاب کردن، می‌توانند خسته کننده شوند.

شاید به همین دلیل است که در حال خواندن این مطلب هستید: برای به حداکثر رساندن احتمال موفقیت، یا به این دلیل که هنوز پیپ کشیدن را امتحان نکرده‌اید یا متوجه شده‌اید که نتیجه نمی‌دهد.

اگر پیپ‌ها به درستی اسموک و نگهداری شوند برای همیشه ماندگار هستند. اولین پیپی  که خریداری می‌کنید ممکن است تا ۴۰ سال بعد همچنان در مجموعه شما باشد، اگرچه به احتمال زیاد سلیقه شما در طول زمان تغییر می‌کند. بخشی از سرگرمی پیپ‌کش‌ها شناختن، امتحان کردن تنباکوها و پیپ‌های جدید و اصلاح مجموعه‌های پیپ شخصی است.

در مورد جنبه جمع‌آوری، نیازی به جمع آوری ده‌ها پیپ نیست، اگرچه اغلب اجتناب از آن دشوار است زیرا پیپ‌ها از نظر شخصی اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. یک مجموعه می‌تواند دو پیپ یا ۵۰۰ عدد باشد. پس از اینکه فهمیدید آیا پیپ کشیدن چیزی است که می‌خواهید دنبال کنید یا نه، چرخش حداقل چند پیپ به شما کمک می‌کند که بیشتر از تنباکوی خود لذت ببرید، زیرا وقتی پیپ‌ها استراحت می‌کنند بهتر اسموک می‌کنند. اگرچه بسیاری از مردم در تمام طول روز یک پیپ می‌کشند!

با این حال، رطوبت در نتیجه طبیعی احتراق در پیپ جمع می‌شود. از آنجایی که تنباکو به دود تبدیل می‌شود، محتوای آب آن باید به جایی برود و بیشتر آن توسط پیپ جذب می‌شود، بنابراین منطقی است که اجازه دهید آن پیپ برای یک روز یا بیشتر پس از اسموک شدن خشک شود. چند پیپ ضروری نیست، به خصوص در مراحل ابتدایی که بعید است از یک پیپ، چندین اسموک پشت سر هم، گرفته شود، اما واقعیتی است که برای آینده باید در نظر داشت. با این حال، یک پیپ کافی است برای اینکه فرد بداند آیا پیپ کشیدن برای او، جذاب است یا خیر!

انتخاب پیپ اول
انتخاب پیپ اول

شما و پیپ‌هایتان شریک هستید. هیچ یک از شما نمی‌توانید کار را به تنهایی انجام دهید، بنابراین سازگاری بین پیپ و مصرف کننده امری است کلیدی. همانطور که لباسی را نمی‌خرید که از نظر رنگ یا فرم و قابل پوشش بودن با استایل شما مطابقت ندارد، بهتر است از خرید پیپی که با سلیقه و شخصیت شما مطابقت ندارد، خودداری کنید.

اما هنوز هزاران عامل تعیین کننده دیگر مانند: شکل، اندازه، ابعاد کاسه، طرح و نقش، بافت، مواد و رنگ استم، ابعاد کاسه و… برای انتخاب کردن پیپ  باقی مانده است.

پس از کجا شروع کنیم؟

استانداردهایی که هر پیپ کش باید رعایت کند در انتخاب پیپ مناسب، چهار دسته اصلی است: زیبایی، ساختار، مسائل مالی و متافیزیکی!

این چهار رکن انتخاب پیپ به محدود کردن انتخاب‌ها در هر خرید پیپ کمک می‌کند و دانش و اعتماد به نفس را برای انتخاب یک پیپ خوش ساخت که جذاب و مقرون به صرفه است، که چندین دهه از سیگار کشیدن لذت می‌برد و انتظارات طولانی مدت را برآورده می‌کند، فراهم می‌کند.

زیبایی شناسی

یک پیپ باید با حس شخصی شما از نظر سبک هنری و زیبا شناختی، همخوانی داشته باشد. همه جذب جنبه‌های مختلف زیبایی در زمینه‌های هنری، فیلم، ادبیات و هر فعالیت خلاقانه دیگری از جمله پیپ می‌شوند. آنچه دیگران دوست دارند بی اهمیت است. پیپ چیزی است که می‌توان با آن رابطه ایجاد کرد و اگر سبک آن مطابق با ترجیحات شخصی شما نباشد، این امکان پذیر نیست. شاید در ابتدا مشکلی به نظر نرسید و سبک نامناسب آن با مهندسی عالی، سازنده معروف و قیمت مناسب جایگزین شد اما با وجود همه این موارد، بعید به نظر می‌رسد که از آن پیپ  لذت ببرید، اگر تناسب و ساخت، فینیش یا شکل آن را دوست نداشته باشید. اطمینان حاصل کنید که هر پیپی که خریداری می‌کنید شخصاً برای شما جذاب است.

بنابراین، اولین قانون این است: پیپ‌هایی را که دوست دارید بخرید.

ممکن است بیش از حد شهودی به نظر برسد اما یک اصل اساسی است. با این حال، زمانی که تازه، پیپ کشیدن را شروع کرده‌اید، ممکن است کاملاً مطمئن نباشید که چه نوع پیپ‌هایی برای شما مناسب است یا بیشتر شما را هیجان زده می‌کند. که با کمی تجربه بیشتر همراه است. بهترین توصیه در این مورد این است که به پیپ‌ها نگاه کنید – پیپ‌های زیاد. از هر فرصتی برای بررسی انتخاب‌های جالب و ممکن و موجود استفاده کنید.

به تمام سبک‌های مختلف پیپ نگاه کنید. سرانجام، یک پیپ خاص شما را پر از شیفتگی می‌کند و با وجود غیرکلامی بودن، به شما می‌گوید که در مجموعه خود به آن نیاز دارید. وقتی این گفتگوی شخصی محقق شد، آماده باشید تا به جنبه بعدی خرید پیپ بروید: بازرسی فیزیکی و ساختاری.

ملاحظات مکانیکی و ساختاری

پیپ باید به گونه‌ای ساخته شود که از کشیدن آن لذت ببرید. در غیر این صورت فایده‌ای ندارد. نباید دارای اشکالاتی در طراحی باشد که باعث شود تمیز، روشن کردن یا حتی اسموک آن غیرممکن باشد. جریان هوای آن نباید به دلیل ناهماهنگی مورتیس و تنون یا شنک و استم نامناسب، مشکل داشته باشد.

یک سوال، به خصوص برای افراد تازه کار پیپ، این است که چگونه یک پیپ خوش ساخت را تشخیص دهیم!؟ بهتر است خود را با دانش و اطلاع کافی، مسلح کنید تا تفاوت بین پیپ‌های خوش ساخت و پیپ‌های ضعیف را تشخیص دهید. یک نقطه شروع خوب این است که بدانید از چه چیزی اجتناب کنید.

وجود هر یک از جنبه‌های منفی زیر، بسته به قیمت، نباید باعث نگرانی زیادی شود. با این حال، پیپی که بیش از چند مورد از این عناصر را دارد ممکن است گزینه مناسبی نباشد!

قطعات ناتراز و ساخت نامناسب

هر گونه اختلال در جریان دود (مثل ناهماهنگی و تناسب نادرست از نظر ابعاد و یا کانال دود با سطوح ناهموار داخلی که می‌تواند باعث تلاطم در جریان هوا و افزایش تولید رطوبت از دود شود) مشکلاتی را ایجاد می‌کند. برخی از پیپ‌ها عمداً با نوعی «تله رطوبت» طراحی شده‌اند که در بسیاری موارد خوب کار می‌کند، اما چیزی است که باید به آن عادت کرد. ناهماهنگی سوراخ دود نیز می‌تواند باعث ایجاد صدای سوت هنگام عبور هوا از داخل آن شود و هیچ کس نمی‌خواهد پیپ سوت بزند.

تست نخ پاک کننده پیپ

ترفندی است که در همه پیپ‌ها ضروری نیست اما برای شناسایی وقفه‌های جریان هوا مفید است. به سادگی یک پیپ پاک کن را از شوراخ لبه به پایین به پاشنه کاسه بکشید. باید بتوانید این کار را در حین دود انجام دهید تا رطوبت راه هوایی را خارج کنید و گاهی اوقات سوراخ پاشنه محفظه تنباکو را که در برابر سوراخ دود قرار گرفته و جریان هوا را قطع می‌کند پاک کنید.

انتخاب پیپ اول
انتخاب پیپ اول

با این حال، اگر پیپ‌ها یا فیلترهای سیستم برای شما جذاب هستند، توجه داشته باشید که مانع از تمیز کننده پیپ می‌شوند. این یک نقص طراحی نیست. در این موارد، این یک ویژگی طراحی است، با این که پیپ عمداً به این روش طراحی شده است تا اقدامی برای کاهش رطوبت و غرغر بالقوه تحریک کننده باشد. برخی از پیپ‌های کاملاً خم شده نیز به دلیل زاویه حاد استم و شنک و کاسه نمی‌توانند پیپ پاک کن را تا انتها داخل کاسه بپذیرند. یکی از ملاحظات خرید پیپ این است که چقدر برای فرآیند پیپ کشیدن شما مهم است که پیپ پاک‌کن‌ها را در حال اسموک به طور کامل از داخل پیپ عبور دهید.

لبه‌های دهانی بیش از حد تیز

قطعه دهانی را به دقت بررسی کنید. اگر لبه، لبه‌های تیز داشته باشد که گرد نشده باشد، احتمال ناراحتی وجود دارد. پولیش بیش از حد نشان دهنده سرعت تولید و احتمالاً کیفیت پایینتر است.

آگاهی از جنبه های منفی امری ضروری است، اما همچنین لازم است عواملی را که به عملکرد بالا کمک می‌کنند را نیز بشناسیم:

طرح و نقش:

هرچه نقش یکنواخت تر و متراکم‌تر باشد، قیمت پیپ بالاتر است و بدانید که تأثیر وجود این نقش‌ها بر کیفیت اسموک  کردن، کم نیست. نقش عالی نادر است و پیپ‌هایی که یکنواختی را در این ویژگی نشان می‌دهند اغلب گران و با کیفیت‌تر هستند.

وزن:

به طور کلی، هر چه یک پیپ سبک‌تر باشد، اگر از برایر ساخته شده باشد، بهتر اسموک می‌کند. تقریباً غیرممکن است که تعیین کنید قبل از اینکه پیپ‌های زیادی تجربه نکرده باشید و بدانید چه چیزی از نظر وزن باید انتظار داشته باشید، اما با مقایسه دو پیپ با شکل و اندازه یکسان، به راحتی می‌توان تعیین کرد که کدام پیپ سبک‌تر است. وزن اجسام کوچک مانند پیپ ممکن است عنصری ناچیز به نظر برسد، اما نشانگر پتانسیل اسموک کردن است. هر بلوک برایر دارای شیره‌ها و رزین‌هایی است که تراکم چوب را افزایش می‌دهد. کارخانجات سازنده که در آن برایر تهیه می‌شود، چوب را می‌جوشانند تا ناخالصی‌ها و شیره‌ها را از بین ببرند، اما کارخانه‌ها و صنعت‌گران نیز زمان پخت هوا را برای حذف این ترکیبات اضافه می‌کنند. یک پیپ سبک‌تر نه تنها در دست گرفتن و حمل آن راحت‌تر است، بلکه به دلیل کاهش چگالی و هدایت حرارتی، احتمالاً خنک‌تر نیز اسموک می‌کند.

گودال‌های شنی (سوراخ‌های پر شده با سنگ‌ریزه و شن در همگام رشد غده برایر):

گودال‌های شنی اتفاق می‌افتند و شاید به طور جدی مشکلی در آن‌ها وجود ندارد، اما هر چه تعداد آن‌ها در یک پیپ کمتر باشد، ممکن است ظاهر آن جذاب‌تر باشد. پیپ‌هایی با فینیش سندبلاست و روستیک با این عیوب طبیعی در چوب مشکلی ندارند زیرا بافت و رنگ آن‌ها، این عیوب ظاهری را پنهان می‌کند. پیپ بدون چاله‌های شن و ماسه بهتر اسموک نمی‌کند، اما باز هم نشانگر کمیاب بودن آن قطعه چوب است و با قیمتی عالی عرضه می‌شود. بلوک‌های برایر مانند الماس هستند. هرچه بی عیب و نقص‌تر و خالص‌تر باشد، نادرتر است و مردم برای بی عیب بودن قیمت‌های بالاتری می‌پردازند.

ساخت و فینیش:

پیپ باید طوری به نظر برسد که گویی با دقت ساخته شده است. هیچ رد و جای کاغذ سنباده یا نوار چسبی که اغلب در اطراف محل اتصال استم و کاسه یافت می‌شود نباید وجود داشته باشد اما بسته به پیچیدگی شکل ممکن است در هر جایی وجود داشته باشد. علاوه بر این، ممکن است بخواهید از پیپ‌هایی که محفظه‌های تنباکو آن‌ها شره‌های رنگ‌ دارد، اجتناب کنید. این چیزی است که در رنگ آمیزی غوطه ور اتفاق می‌افتد، که در آن رنگ با فرو بردن کل استامل در رنگ اعمال می‌شود (یک استامل کل پیپ است به جز قسمت دهانی و هر گونه تزئین متصل مانند نوارهایی در انتهای استم). این کار ساخت و تکمیل را در کارگاه سریع‌تر می‌کند، اما اثر آن مدتی طول می‌کشد تا از بین برود و می‌تواند ناخوشایند باشد.

سوراخ مسیر هوایی:

باید تا حد امکان به مرکز کاسه نزدیک باشد و باید کاملاً با سوراخ هوا در شنک هماهنگ باشد. همچنین باید در انتهای کاسه ختم شود، نه اینکه از کناره آن جدا شود. یک سوراخ نامرتب می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در احتراق کارآمد شود، می‌تواند باعث افزایش رطوبت شود و به طور کلی باید از آن اجتناب کرد.

خبر خوب این است که در مجموعه پاسارگاد تاباک، ما تک‌تک پیپ‌ها را برای همه این مشکلات احتمالی بررسی می‌کنیم. بنابراین یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید پیپ مورد توجه قرار می‌گیرد این است که این کار را از طریق یک فروشگاه معتبر انجام دهید که در آن پیپ‌های بی کیفیت وجود ندارد.

ملاحظات مالی:

بهترین را که می‌توانید، بخرید. این قانون اساسی مالی خرید پیپ و تقریباً هر خرید دیگری است. پیپ‌ها در طیف وسیعی از قیمت‌ها، از کمتر از ۲۰ دلار تا ۱۰۰۰ دلار، با تعداد زیادی پیپ خوش ساخت در هر دسته قیمت، در دسترس هستند. شما باید برای بیشترین نسبت ارزش/قیمت تلاش کنید. دلیل اینکه این مورد گزینه آخر در انتخاب است این است که پیپ‌ها ارزان یا گران نیستند. آن‌ها یا ابزار اسموک خوب هستند یا بد و بدون در نظر گرفتن دقیق مسائل زیبایی‌شناسی و مکانیک و ساخت، یک پیپ ارزان و یک پیپ گران به یک اندازه می‌توانند یک ابزار اسموک خوب یا یک ابزار ضعیف باشند.

کاملاً به ساخت و ساز عالی وابسته نیست. برایر به خودی خود تأثیر زیادی بر میزان اسموک پیپ دارد و دو پیپ ساخته شده از یک بلوک چوبی می‌توانند ویژگی های اسموک بسیار متفاوتی داشته باشند. یک پیپ خوب ساخته شده، به خوبی مهندسی شده و با فینیش عالی، احتمال اسموک مناسب بیشتری دارد، زیرا هر عنصر برای به حداکثر رساندن پتانسیل آن پیپ تکمیل شده است. اما حتی اگر پیپ‌های ارزان‌قیمت، خوب ساخته شده باشند، می‌توانند اسموک با کیفیتی ارائه دهند.

انتخاب پیپ اول
انتخاب پیپ اول

به همین دلیل است که بسیاری از افراد، پیپ‌سازهای مورد علاقه خود را دارند: آن‌ها می‌دانند که برای مثال، با یک مارک خاص، ۹۰ درصد شانس یک پیپ عالی را دارند، در حالی که مارک دیگری که ارزان‌قیمت است ممکن است تنها ۴۰ درصد شانس داشته باشد و بسیاری از این احتمالات به خود افراد بستگی دارد، نحوه بارگیری کاسه، میزان رطوبت مورد علاقه آن‌ها برای تنباکو، برش تنباکو و فشاری که در کوبیدن تنباکو به کار می‌رود. عوامل مخدوش کننده زیادی وجود دارد.

متافیزیک:

جنبه‌های غیر مادی کشیدن پیپ ممکن است مهم‌ترین جنبه‌ای باشد که باید در نظر گرفته شود. عجیب به نظر می‌رسد که ادعا کنیم یک پیپ می‌تواند یک دوست و همراه باشد، اما با گذشت سال ها و اسموک شدن صدها کاسه تحت هر شرایطی که قابل تصور است، یک پیپ بخشی از چشم انداز زندگی یک فرد می‌شود. در روزهای سخت و روزهای عالی، یک پیپ ما را همراهی می‌کند.

یک پیپ با خود تسکین استرس و زمانی برای فکر کردن را به همراه دارد. محصور شده در حلقه‌های دود پیپ، تقریباً احساس می‌شود که بقیه دنیا محو شده‌ است. یک پیپ مانند محافظی در  برابر پستی و بلندی‌های روزمره عمل می‌کند. در مواقعی که بیشتر مورد نیاز است، راحتی را ارائه می‌کند و زمان‌های جشن و خوشحالی شما را تکمیل می‌دهد.

یک  پیپ می‌تواند به امتداد خودمان تبدیل شود.

به همین دلیل مهم است که هنگام خرید پیپ باید به دقت انتخاب کنید. ایرادات ناچیز در دوستی به راحتی نادیده گرفته می‌شود، اما، مانند انسان‌ها، عیوب بزرگ نشان‌دهنده یک پیپ است که ممکن است هرگز تبدیل به یک دوست نشود.

پیپ‌ها می‌توانند رضایتی را ارائه دهند که در دنیای مدرن نادر است. همانطور که دوستان خود را با دقت انتخاب می‌کنید با دانستن اینکه در حال ایجاد یک رابطه هستید، پیپ‌های خود را انتخاب کنید. برخی شما را شکست خواهند داد و شما آن‌ها را رها خواهید کرد، اما همه ما بهترین دوستان را می‌خواهیم و هر پیپی که در نظر می‌گیریم پتانسیل این را دارد که همراه مادام‌العمر برای ما باشد.

اگر زمانی که شخصی در حال خرید پیپ جدید است در یک مغازه پیپ فروشی بوده‌اید و تعجب کرده‌اید که چرا پروسه خرید مدت زمان زیادی طول کشیده است، شاید اکنون علت ان برای شما واضح تر باشد. افراد پیپ دوست به غیر از زیبایی پیپ، فاکتورهای زیادی در خرید جدید دارند.

اکنون،  نوبت شماست، دید بهتری خواهید داشت که به دنبال چه چیزی باشید، از چه چیزی اجتناب کنید و چگونه پتانسیل و ارزش هر پیپی را که در آینده در نظر می‌گیرید به حداکثر برسانید.

انتخاب پیپ

یکی از بهترین کارهایی که دوستداران پیپ می‌توانند انجام دهند، خرید یک پیپ جدید است. برای این کار نیاز به دلیل و بهانه خاصی نیست اگرچه گاهی داشتن بهانه هم می‌تواند کمک حال شما باشد.

به بهانه تولد خودتان، تولد فرد دیگری و یا فقط به این بهانه که حال خوشی دارید و برای تکمیل کردن این سرخوشی، چه کاری بهتر از خریدن یک پیپ جدید.

جهت خرید پیپ روز پدر و هدیه روز پدر و یا هدیه ولنتاین و یا سال نو میلادی از همین الان اقدام کنید.

داستان پیپ پدر رو در سایت های ماسترو رحیمی و کانال انجمن پیپ ایران مطالعه کنید.

شاید به بهانه جشن گرفتن به خاطر اتفاقی و یا گاهی به بهانه آرام کردن درون خود به جهت اتفاق نیوفتادن چیزی که در انتظارش بوده‌اید، گویا فلسفه بوجود آمدن پیپ چیزی جز همین دلایل به ظاهر ساده، نیست.

می‌توان گفت که پیپ همانند دوست خوب است و داشتن دوستان خوب به هر تعداد، هیچگاه، کافی نخواهد بود.

انتخاب پیپ اول و یا اولین پیپ کمی مشکله و بهتره با  ماسترو رحیمی در این مورد مشورت کنید.

خلاصه روز مرد و روز پدر فراموش نشه چه پیپ و چه سیگاربرگ هر دو هدیه خاص آقایان هستند!

هرچند تعداد زیادی از خانم‌ها در انجمن پیپ هستند که پیپ و سیگاربرگ تدخین می‌کنند!

جزئیات بیشتر مشابه مقاله را در  سایت اصلی انجمن پیپ ایران مطالعه کنید.👇

همچنین جهت خرید پیپ و ادوات آن به سایت مجله پیپ مراجعه کنید.

خرید توتون پیپ و سیگاربرگ و انواع اکسسوری آقایان و خانم ها جهت مشاوره و آموزش و خرید هدیه و تهیه اولین پیپ یا اولین سیگاربرگ می‌توانید با وقت قبلی با ماسترو رحیمی دیدار و حضوری به پاسارگادتاباک مراجعه کنید.

شما می‌توانید برای تهیه پیپ و ادوات آن به صورت آنلاین در وب سایت فروشگاه پاسارگاد تاباک یا بصورت حضوری آن را تهیه کنید.

4 دیدگاه دربارهٔ «انتخاب پیپ اول!»

  1. درود بر پدر پیپ ایران
    بسیار مقاله جالبی بود
    بنده بیش از ۵۰ عدد پیپ از برند های معتبر دارم
    ولی به جرعت میتونم بگم پیپ های شما کاملا هم تراز با برند های روز دنیاست
    و من به شما افتخار میکنم
    با تشکر دکتر خسروی

  2. بسیار مطالب عالی و کاملی بود
    اینکه شما هدفتون آگاهی دادن هستش
    و مخاطبین خودشون حق انتخاب دارن که برن یه پیپ ارزون با چوب هردرختی اومد بخرن
    یا یه یا پیپ خوب از شما بگیرن . واقعا قابل تحسینه
    از اینکه با پدر پیپ ایران ماسترو رحیمی عزیز آشنا شدم واقعا برام باعث افتخاره

  3. مهندس چهاردولی

    درود بر مدیریت پاسارگادتاباک
    ماسترو رجیمی عزیز
    بنده همیشه میام و مطالبتون رو میخونم و آموزش هاتون رو به کار میگیرم
    ممنونم از زحماتی که می کشید
    انشالله قدر شمارو بیشتر بدونیم

  4. چ جالب !

    ماسترو جان سه نفر پیام گذاشته اند و هم نظر با من بودن … واقعا ممنون از شما و سایت خوب شما استاد گرامی

    تلاش شما جهت بهبود تدخین در جهان سوم ستودنی است …

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا