نکاتی درباره پیپ، قسمت ششم

نکاتی درباره پیپ، قسمت ششم:

در مورد پیپ‌های خمیده Bent باید عرض کنم که:

اولاً شکل ظاهری این نوع پیپ‌ها حس نوستالژیک در بین افراد ایجاد می‌کند و بیشتر افراد، پیپ را با این فرم و ظاهر در ذهن به خاطر می‌آورند.

گذشته از این موضوع باید اشاره کرد که به دلیل انحنای موجود در این فرم پیپ، مسیر جریان هوا طولانی‌تر شده و در نتیجه اسموک خنک‌تری خواهیم داشت، به خصوص در مدل‌های چرچ، هر چه مسیر عبور هوا طولانی‌تر باشد، اسموک خنک‌تر می‌شود اما همین افزایش مسیر هوا خود مستلزم ایجاد فشار بیشتر در دهان برای کام گرفتن می‌شود بعلاوه باعث افزایش وزن پیپ نیز میگردد، همچنین به خاطر ساختمان ظاهری پیپ شاید مجبور شوید زمان بیشتری را برای پیدا کردن پیپ مناسبی که با استایل شما هماهنگی بیشتری داشته باشد و به اصطلاح در دستتان بنشیند، صرف کنید.

مزیت این فرم در منتقل نشدن شیره ایجاد شده به دهان پایپر است.

مخصوصا با سیستم‌های ابداعی و انحصاری که توسط سازندگان پیپ در ساخت پیپ‌ها انجام می‌گیرد مانند سیستم انحصاری بربیا در قسمت استم و سیستم انحصاری پترسون، که همگی سعی بر داشتن هر چه بیشتر اسموکی خنک‌تر، خشک‌تر و لایت و سبک‌تری دارند.

پی نوشت: برای اطلاعات بیشتر، ویدیوهای آموزشی ماسترو رحیمی را  از آپارات، یوتیوب و یا کانال تلگرامی پاسارگاد تاباک دنبال کنید.

بخشی کوتاه از آموزش پیپ، برگرفته از آموزه‌های ماسترو رحیمی و استاد کامران در انجمن پیپ، سال ۱۳۹۰.

بازنشر توسط هرکول

1 دیدگاه دربارهٔ «نکاتی درباره پیپ، قسمت ششم»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا